Verruimd (Kunst)Onderwijs

 

Werkwijze – V(K)O in de klas
Mijn doel is om leerlingen en deelnemers een verruimd kunstbegrip bij te brengen. Niet als theorie, maar als manier van kijken en denken. Dit draagt bij aan kritisch denken, reflectie en het aanwakkeren van nieuwsgierigheid.

Ik verzorg volledige dagen of lessenreeksen waarin ik werk zonder vaste methode. De kerndoelen (zoals die van het SLO) worden vooraf besproken en geborgd. Subdoelen kunnen ontstaan in overleg of zelfs achteraf, als iets onverwachts waardevol blijkt.

Ik werk met taal, tekenen, schrijven, observeren en gesprekken. De werkvormen sluiten aan bij de groep. Soms volgen we het geplande pad, soms kiezen we bewust een zijspoor — als dat iets teweegbrengt wat blijft hangen.

Praktisch:

  • In te zetten in PO (groep 5–8), VO (onderbouw), ISK en volwasseneneducatie

  • Ook geschikt voor bibliotheken, buurthuizen, NT2-trajecten of schrijfkringen

  • Kan afgestemd worden op thematische projecten, culturele programmering of maatwerktrajecten

    Tarieven en vergoeding:
    Ik hanteer de richtlijnen van de Fair Practice Code. Tarieven zijn afhankelijk van de duur, doelgroep en voorbereidingstijd. Neem gerust contact op voor een vrijblijvende inschatting of offerte op maat.